jueves, 4 de noviembre de 2010

ACTIVITAT REALITZADA PER P3 EL CURS PASSAT (09-10)

Amb el grup de P3 hem realitzat el joc del programa " TOT PENSANT" .
La intenció d'aquesta activitat és que els nens utilitzin la memòria, la concentració i l'atenció, tot ajudant a interioritzar el vocabulari bàsic de les joguines quotidianes que tenen a l'aula, per tant, es treballen els aspectes citats anteriorment, així com també les normes treballades i el llenguatge oral.

Es tracta del joc què hi falta?
Es presenten 6 aliments que fins aquell dia havien tingut al racó de la cuineta de classe. Els aliments són : botifarra, taronja, pera, tomàquet, pa i peix. Entre tots diem el nom (treballem el vocabulari) i el repetim un parell de vegades. Aleshores els expliquem en que consisteix el joc:
Ells han de mirar amb molta atenció aquells objectes i la mestra taparà els ulls a un nen ( ho faran tots, així que han de tenir paciència). Es treurà un objecte de damunt de la taula i quan li destapi els ulls al nen/a, ha d’endevinar quin objecte falta


 
TRANSCRIPCIÓ PARCIAL DE LA SESSIÓ
C: correspon al nom de Carme (la mestra)


  • C.: A veure nois, us en recordeu què vam fer ahir quan vam venir a aquesta classe?
  • Nens: venim a fer pensar el cap
  • Nens : jugar a pensar
  • C.: i amb què pensem?
  • Nens : amb el cap
  • C: recordeu que durant aquesta estoneta hem d’estar molt tranquils, i hem de complir les normes que vam dir ahir. Recordeu quines eren?
  • Nens: mirar
  • Nens: pensar i mirar la cistella
  • C: sí , a veure, hem de mirar, de pensar, però... podem parlar tots a la vegada?
  • Nens: no
  • C: com ho hem de fer?
  • Nens : d’un en un
  • C: d’acord i per parlar d’un en un com ho farem per què  la Carme sàpiga que volem parlar?
  • Nens: (amb una mica d’ajuda) aixecant el dit
  • C: molt bé, aixecarem el dit, i què més havíem de fer , Ariadna?
  • Ariadna: començar
  • C: sí, però abans de començar hem de saber com hem d’estar. A veure, Biel, durant aquesta estona podem córrer?
  • Biel: no
  • C: hem d’estar quiets, i com hem de parlar?
  • Enric: a poquet a poquet
  • C: sí d’acord, Enric, hem de parlar a poquet a poquet, però què més?
  • Nens: ( no saben que contestar )
  • C: a veure, que podem cridar?
  • Nens: noooo...!
  • C: I que podem parlar molt fluix ?
  • Nens: noooo...!
  • C: així doncs , com parlarem?
  • Biel : uuuu...( ho fa molt fort)
  • C: no Biel, crec que no estàvem dient això. Si no hem de parlar ni molt fluix ni molt fort , com parlarem?
  • Nens: aaa ( se sent que ho diuen amb un to mitjà)
  • C: molt bé, parlarem amb un to mitjà, normal, ni cridant ni molt fluix... molt bé, i què més havíem de fer, Alejandra?
  • Alejandra: ( no contesta)
  • C: que podíem córrer per la classe?
  • Arnol: no
  • C: molt bé, i com estarem?
  • Nens: quiets
  • C: I escoltarem el company quan parli?
  • Ariadna: sí
  • C: I quan nosaltres no portem els ulls tapats, podem dir el que falta?
  • Nens: no
  • C: molt bé, així doncs, recordeu que durant aquesta estona en què venim a pensar, no cridarem , parlarem d’ un en un, aixecarem el dit quan volem dir alguna cosa, no ens aixecarem ,escoltarem el company i només contestarem el que falta quan la Carme ens hagi tapat els ulls i ens toqui a nosaltres .Estem d’acord?
  • Nens: sííí..
  • C: d’acord, doncs comencem a jugar.
  • C: anem a veure quines coses tenim damunt la taula. Què és això?
  • Nens: una botifarra...
  • C: molt bé, és una botifarra. I això...?
  • Nens: una pera
  • Gang min : una pera groga
  • C: molt bé, Gang min, és una pera groga. I això, què és?
  • Nens: una taronja
  • C: molt bé, sí nois, és una taronja. I això que us ensenyo ara?
  • Nens.: un peix
  • Enric: un peix vermell
  • C: és veritat, és un peix de color vermell. I això, Adriana, què és?
  • Adriana: un pa
  • Enric: un pa de color marró
  • C: molt bé, sí, és un pa. I això que ens queda damunt la taula?
  • Adriana.: és un tomàquet
  • Ariadna : és un tomàquet vermell
  • C: molt bé, sí, és un tomàquet vermell. Ara anem a recordar tots els aliments que hi ha damunt la taula. Hi ha una...
  • Nens: botifarra !
  • C: i una...(vaig ensenyant els objectes)
  • Nens: pera !
  • C: i una...
  • Nens: taronja!
  • C: i un...
  • Nens: peix !
  • C: i un ...
  • Nens: pa !
  • C: i un...
  • Analia: tomàquet!

Un cop repassat el vocabulari, comencem a jugar.

  • C.: a veure, taparé els ulls a un nen i aquest nen haurà d’endevinar què
  • he agafat de damunt de la taula . Recordeu que ha de contestar el nen que té els ulls tapats i que els altres hem d’estar callats. Començarem pel Carlos. Mira Carlos, et tapo els ulls i quan te’ls destapi has de dir que falta damunt la taula ( fem l’ acció i un cop destapats els ulls li pregunto que falta)
  • Carlos.: no ho sé
  • C: a veure, fixa’t bé
  • Carlos: no ho sé
  • C: ( ajudant-lo una mica), a veure que falta la taronja?
  • Carlos: no
  • C: què creus que falta?
  • Carlos: ( rumiant una mica) falta el peix
  • C: molt bé,Carlos, falta el peix . Molt bé també a tots els altres nens que heu estat calladets heu deixat pensar en Carlos

Tornem a repassar entre tots els aliments que hi ha ( treballem l’obsevació i la memòria) i seguim el joc.

  • C: molt bé, ara li taparem els ulls a l’Analia. Què hi veus, Analía?
  • Analia: (molt fluixet) no
  • C: què falta, Analia?
  • Analia: (no contesta)
  • C: què falta, Analia, falta el pa?
  • Analia: (no contesta)
  • C: mira-ho bé , què falta la pera?
  • Analia: ( no contesta)
  • C: l’ajudarem entre tots, què falta?
  • Nens.:falta el pa
  • C: molt bé, falta el pa, ho veus Analia?. Repetim totes les coses que hi ha i li tapo els ulls al’ Ariadna.

A partir d’aquí , anem repetint el joc amb tots els nens. Cal dir que respecten molt bé el torn, que cada vegada que la mestra tapa els ulls a un nen tornem a repetir les paraules i  tothom ha contestat i ha encertat l’objecte que faltava. Quan acabem el joc ensenyo dues cares, una contenta i una trista, i pregunto als nens com estan

-C: Us ha agradat jugar? Quina cara escollírieu?
-Nens.:( tots i convençuts) síií ... la contenta...!!!
-C: molt bé, doncs com ho heu fet tant bé, vindrem a jugar a pensar un altra dia.

*Cal dir que quan realitzem aquestes activitats les mestres fem una avaluació diària, per tal que els nens s'acostumin a avaluar el que han fet durant aquesta estona.
En aquest cas, l'avaluació consisteix en que els nens identifiquin i expressin si els ha agradat la sessió mitjançant la imatge d'una cara somrient o bé una cara trista.

No hay comentarios:

Publicar un comentario