Per iniciar el tema, s'ha realitzat un sondeig als nens/es preguntant què són per a ells les emocions:
-Said i Juliana: quan et donen un regal
-Artur: quan és el teu aniversari
-Pau: quan vaig a casa d'un cosí
-Naima: quan sento música alegre
-Oscar: quan estic nerviós, escolto una música i em tranquilitzo
-Daniela: quan et donen una sorpresa
-Irek: quan vaig a casa de l'àvia
-Jan: quan estas content
-Jaume, Kathya, Biel i Lucas: quan la mestra et posa una cara blava ( és un registre que utilitzem els mestres per modificar l'actitud dels nostres alumnes, una icona amb la cara blava vol dir bona actitud i una cara vermella vol dir que aquella actitud la pot canviar pequè no és adeqüada, al finalitzar la setmana és valora amb els alumnes i ells són concients d'allò que cal modificar i allò que pot reforçar)
-Rosty: quan no te'n recordes de rés
-Aleix: quan et donen algo que t'agrada
-Carles: quan vas al parc
-Miquel: el primer dia de començar un nou curs
-Oriol: quan estas feliç
-Shazad: quan no portes la bata en dilluns
-Juan: quan et poses a plorar
Ja veieu, els coneixements previs sobre les emocions dels nens/es no van gens desencaminats. Cada nen ha manifestat allò que per a ell és important, l'angoixa, el fa feliç, el posa nerviós....
Per finalitzar, els objectius de treballar les emocions són:
- conèixer de les pròpies emocions.
- identificar les emocions dels altres.
- controlar les pròpies emocions.
- prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives.
- desenvolupar l’habilitat de generar emocions positives.
- desenvolupar l’habilitat de automotivar-se.
- adoptar una actitud positiva davant la vida.
Pròximament, penjarem les experiències de 2n.....
Judit
Aquesta música és terrorífica, quina por!!!
ResponderEliminarCom crida tota la classe,.., i que bé que ho passeu
-Família d'en Biel Ramírez-